Babyberöringskurs

Babyberöringskurs

Externt utrymme

Babyberöringskurs för familjer med en baby i åldern 0-12 mån

Kursen pågår fem torsdagar och vi följer Folkhälsans koncept för babyberöring som går ut på att se babyn, vara nära babyn och svara på babyns signaler. Babyberöring är en möjlighet att fördjupa och utveckla samspelet mellan barn och föräldrar. Under våra träffar övar vi på olika strykningar och rörelselekar och efteråt samtalar vi kring olika teman över ett litet mellanmål. Målet är att ni sedan hemma kan fortsätta med babyberöringen.

Kursen hålls i stadens öppna familjeverksamhets utrymmen på Thurmansallén 1.

Kursen lämpar sig för familjer med baby i åldern 0-12 mån. Materialavgiften är 10€.

Kursen leds av familjearbetare Daniela Hildén, utbildad handledare i babyberöring.

Förhandsanmälning till daniela.hilden@evl.fi eller tel 050 4430045. Meddela i anmälningen er hemort, babyns födelsetid samt vuxnas ev. matallergi. 6 familjer ryms med. Ta gärna kontakt om ni har frågor!
  • Barn och familj Barn och familj

Öppna länk i ny flik