Påskpyssel

Verksamhet för familjer vårterminen 2024

Smyckeskväll för vuxna

14.2 och 3.4 kl. 17.30-21 i Grankulla kyrkas dagklubbsutrymme, Kavallvägen 3.

Några timmar egentid, i skön avslappnad stämning tillsammans med andra vuxna. Kom med du som tycker om att skapa något eget och personligt åt dig själv eller åt någon annan. Det finns massor med fint material att använda. Te och semlor under kvällens lopp.

Vi börjar kl. 17.30 och håller på till kl. 21. Det går bra att komma och gå den tid som passar en själv. Deltagaravgift, 5€-15€ beroende på vilket material man använt.

Vill du komma med? Anmäl dig senast en vecka innan till Daniela 050 4430045De 12 första som anmäler sig ryms med.

Påskpyssel för hela familjen

ordnas lördag 16 mars kl. 10-12.30 (grupp 1) FULLSATT, kl. 13-15.30 (grupp 2) i Sebastos, Grankullavägen 11

Vi pysslar olika påskpynt och påskkort! Alla pysselidéer och allt material finns färdigt. Materialavgift 5€/familj. Vi bjuder på saft, kaffe och kex. Grupp 1 är fullsatt men i grupp 2 finns ännu plats. Förhandsanmälning senast 8.3 HÄR. Mera info: Daniela Hildén tel. 050 4430045

Barnens smyckesdag

ordnas lördag 4 maj kl. 10-12.30 i Grankulla kyrkas dagklubbsutrymme, Kavallvägen 3.

För alla barn ca 6-13 år som tycker om att skapa och knåpa ihop själv. Det finns massor med fint material att använda, pärlor, band, lås, nyckelringar mm. Det finns möjlighet att göra egna smycken men också annat pyssel.

Det ryms 15 barn med, det kostar ingenting att delta. Litet mellanmål ingår. Välkommen med!

Förhandsanmälning senast 26.4 HÄR. Mera info: Daniela Hildén tel. 050 4430045

Höstterminen 2024

5-åringarnas födelsedagskalas

ordnas hösten 2024 i Grankulla kyrka

Varje höst bjuder församlingen in alla församlingsmedlemmar som under året fyller eller har fyllt 5 år på ett stort 5-års kalas! På programmet står mat, sång, lek, skattjakt, pyssel mm. Vi skickar personliga inbjudningar till alla församlingsmedlemmar. Hör av er om er familj hör till en annan församling eller inte hör till någon församling men gärna vill delta, så skickar vi inbjudan till er!

Änglastig för barnfamiljer

Allhelgonadagen på gravgården i Grankulla

Änglastigen startar från gravgårdens huvudport vid parkeringen. Kom med och upplev havet av små ljus som lyser upp i mörkret! Änglastigen passar för familjer med barn i alla åldrar. Ingen avgift, ingen förhandsanmälning. Vi bjuder på varm saft. Mera info: daniela.hilden@evl.fi

Natt i kyrkan för 10-åringar

ordnas hösten 2024 i Grankulla kyrka

Vi uppmärksammar alla barn som under året fyllt eller ska fylla 10 år och sover en natt i Grankulla kyrka! Vi äter, leker, sjunger, pysslar och chillar i kyrkan. Lägret börjar kl. 18 på fredagen och slutar kl. 10 på lördagen. Ifall du inte kan bli övernatten är det också möjligt att delta bara på fredagen. Alla 2014-födda församlingsmedlemmar får en inbjudan med posten. Hör du till en annan församling eller till ingen församling alls är du lika varmt välkommen att anmäla dig till lägret! Med på lägret är familjearbetare Daniela Hildén, kaplan Daniel "Faffen" Nyberg och hjälpledare. Mera info: daniela.hilden@evl.fi

Julpyssel för hela familjen

En lördag i november kl. 10-12.30 (grupp 1), kl. 13-15.30 (grupp 2), i Sebastos, Grankullavägen 11

Vi pysslar olika julpynt, små julklappar och julkort, alla idéer och allt material finns färdigt. Materialavgift 5€/familj. Vi bjuder på pepparkakor och glögg. Mera info: Daniela Hildén tel. 050 4430045.

Må Bra lördag för mammor

Familjearbetare