Sommarklubb för 2–7 -åringar må-to 3-6.6 och må-fre 10-14.6.2024 kl. 9-13

I juni erbjuder församlingen sommarklubb för 2-7-åringar. I sommarklubben leker, spelar och pysslar vi kring ett tema. Vi går på utfärd och undersöker naturen närmare. Tempot i sommarklubben är lugnt och gruppen liten. Vi anpassar innehållet till barnens egna intressen och behov. Barn som har fyllt 2 år kan delta i sommarklubben.

I sommarklubben håller vi till i kyrkans dagklubbsutrymme på Kavallvägen 3. Vi är mycket ute, både i olika lekparker och vi gör också utfärder. Barnen har med sig eget mellanmål.

Avgiften för klubben är 10€/vecka. Barnet kan delta ena veckan eller båda veckorna. Om det känns som att 4h är för lång klubbdag kan man hämta barnet tidigare.

Fredagen den 7 juni ordnar finska och svenska församlingen en gemensam familjeutfärd till Lomamäen lemmikkipuisto i Ingå. Till utfärden anmäler man sig skilt, mera info och anmälning till utfärden på kommande.

Ledare för sommarklubben är familjearbetare Daniela Hildén, Hanna Sandell och hjälpledare.

Mera info: daniela.hilden@evl.fi

Anmälningslänk till sommarklubben

De 15 första anmälda ryms med.