Glad idag -tvåspråkig mentalvårdsgrupp

För dej som har eller haft långvariga eller kortvariga psykiska svårigheter, lider av en depression, är inne i en kris, mår dåligt men vill träffa andra. Vi är en samling mänskor i olika ålder som träffas varje vecka  (tisdagar) kl. 15-16 mitt i stan, i Sebastos.

Vi dricker kaffe och pratar. Ofta har vi ett tema, ibland har vi en gäst, någon gång går vi ut på picnic eller ordnar en utfärd någonstans.

Gruppen är öppen så du får börja när du vill. Du kan delta så ofta du har lust. Vi brukar avsluta med en kort andakt i Sebastos lilla kapell, antingen på finska eller svenska, ibland på båda språken litet blandat.

Du får tala ditt eget modersmål.

Hör av dej om du vill ställa frågor eller träffas privat utanför gruppen. Kontakta: Diakoniassistent Carola Wikström 050 3436885 eller diakon Catherine Granlund 050 439 3208 . Finska församlingens kontaktperson är diakon Sonja Holkerinoja.

Flera små vaxljus brinner sida vid sida och bildar en gemenskap
Gemenskap värmer
Ett barn vattnar en växt som tränger sig fram genom en spricka i betongtrappan.
Ur livets sprickor kan nytt liv växa fram.

Tag kontakt

Diakon
Grankulla svenska församling
Kavallvägen 3
02700 Grankulla

Diakonimottagning alla tisdagar kl. 9.30-10.30.

Diakoniassistent
Grankulla svenska församling